Western Union od ponad 160 lat oferuje możliwość prostego, szybkiego i bezpiecznego przesłania pieniędzy. W sieci agentów SGB można zrealizować przekazy Western Union w walucie PLN. |
Poznaj możliwości:
- Transakcja jest wykonywana w w ciągu kilkunastu minut*.
- Przekaz można zrealizować w dowolnej agencji WU - ponad 525 000 placówek agentów w ponad 200 krajach i terytoriach do dyspozycji Klienta**.
- Przekaz dociera bezbłędnie do adresata.
- Nie ma potrzeby posiadania konta bankowego, karty - wystarczy ważny dokument tożsamości.
*Przekazanie środków może być opóźnione lub usługi mogą być niedostępne w zależności od określonych warunków przekazu, w tym wysłanej kwoty, kraju przeznaczenia, dostępności waluty, kwestii regulacyjnych, wymogów dotyczących identyfikacji, godzin urzędowania placówek agencyjnych, różnic w strefach czasowych, wyboru opcji o późniejszym terminie odbioru. Zastosowanie mogą mieć również dodatkowe ograniczenia. Aby uzyskać więcej szczegółów, zapoznaj się z Regulaminem Usługi.
**Liczba placówek ponad 525 000 – stan na 30.09.2019 r.
Istotne informacje.
Usługę świadczy Western Union Payment Services Ireland Limited („WUPSIL” lub „Western Union”) na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”). Wybrane Banki Spółdzielczej Grupy Bankowej działają jako subagenci.
Przed potwierdzeniem przekazania wysyłanych pieniędzy otrzymają Państwo informację o maksymalnym czasie realizacji usługi, wysokości opłat prowizyjnych oraz kursie wymiany walut, odpowiadającym transakcji tym samym kanałem, który będzie wykorzystany do zlecenia przekazu pieniężnego.
Z usługi mogą korzystać osoby, które ukończyły 18. rok życia.
Jak wysłać przekaz Western Union?
- Udaj się do najbliższej placówki ŁBS.
- Wypełnij formularz „Ostrzeżenie przed oszustwem” oraz zapoznaj się z „Regulaminem usługi przekazu pieniężnego Western Union”.
- Przedstaw ważny dokument tożsamości i opłać przekaz (wysyłaną kwotę przekazu wraz z opłatą).
- Odbierz potwierdzenie wysłania przekazu (z Numerem Kontrolnym Przekazu Pieniężnego MTCN).
- Skontaktuj się z odbiorcą, poinformuj go o szczegółach przekazu (Numerze Kontrolnym Przekazu Pieniężnego MTCN, danych nadawcy, kraju nadania, wysłanej kwocie).
Jak wypłacić przekaz Western Union?
- Udaj się do najbliższej placówki ŁBS.
- Przedstaw ważny dokument tożsamości oraz przekaż szczegóły przekazu otrzymane od nadawcy (Numer Kontrolny Przekazu Pieniężnego MTCN, spodziewaną kwotę i walutę przekazu, kraj nadania, imię i nazwisko nadawcy).
- Odbierz pieniądze i potwierdzenie wypłaty przekazu.
Nie wysyłaj przekazu Western Union, jeżeli stanowi on:
- opłatę z tytułu aukcji / ofert internetowych (np. zakup samochodu w okazyjnej cenie),
- opłatę z tytułu zaliczek na wynajem mieszkań,
- opłatę za pośrednictwo w znalezieniu pracy za granicą,
- oszustwo „na wnuczka”,
- opłatę za zakup i transport zwierząt z egzotycznych krajów,
- opłatę manipulacyjną związaną z preferencyjnym udzieleniem kredytu,
- opłatę za paczkę (często z nieznaną zawartością) z Turcji, Kamerunu, Beninu, Ghany, Nigerii, Tajlandii, Malezji, Indonezji,
- opłatę za podróż, zakończenie kontraktu osoby poznanej na portalu społecznościowym.
Pamiętaj – przekazy pieniężne docierają do odbiorców bardzo szybko. Gdy środki zostaną odebrane, firma Western Union zazwyczaj nie ma możliwości ich zwrotu — nawet w przypadku oszustwa. Wysyłaj pieniądze tylko osobom, które znasz i które oczekują na środki w kraju przeznaczenia. Nigdy nie udostępniaj danych przekazu innym osobom niż odbiorca.
Kontakt
Masz pytania?
zadzwoń: 800 207 606 (bezpłatne połączenia z telefonów komórkowych i z zagranicy) lub napisz: poland.customer@westernunion.pl
Konsultanci Western Union odpowiedzą na Państwa pytania od poniedziałku do soboty w godzinach 8:00 – 20:00. Pod wskazanym numerem infolinii mogą Państwo uzyskać informacje na temat usługi przekazów pieniężnych Western Union oraz danych teleadresowych placówek