Treść strony
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Łódzki Bank Spółdzielczy zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej Łódzkiego Banku Spółdzielczego.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z wytycznymi W3C WCAG 2.2.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie oświadczenia przedstawionego przez extranet Joanna Paździerska, która zadeklarowała zgodność z wytycznymi W3C WCAG 2.2. Wykonawca przedstawił stosowne oświadczenie.
Skróty klawiszowe
Na niniejszej stronie internetowej dostępne są następujące skróty klawiszowe umożliwiające nawigację bez potrzeby używania urządzeń wskazujących (np. myszki):
- 0 - wywołanie podstrony zawierającej niniejszą "Deklarację dostępności",
- 1 - wywołanie strony głównej,
- 2 - przejście do menu głównego,
- 3 - przejście do treści strony,
- 4 - wywołanie podstrony z mapą strony,
- 5 - przejście do wyszukiwarki,
- 6 - przejście do ułatwienia dostępności,
- 8 - wywołanie strony w wersji graficznej.
Sposób użycia klawiszy dostępu jest zależny od posiadanego systemu operacyjnego:
- Windows
- Mozilla Firefox: Shift + Alt + litera/cyfra
- Opera: Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
- Edge / Internet Explorer: Alt + litera/cyfra a następnie Enter
- Google Chrome/Brave: Alt + litera/cyfra
- Linux
- Mozilla Firefox: Shift + Alt + litera/cyfra
- Opera: Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
- Google Chrome/Brave: Alt + litera/cyfra
- macOS
- Safari: Ctrl + litera/cyfra
- Mozilla Firefox: Shift + Ctrl + litera/cyfra
- Opera: Ctrl + Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
- Internet Explorer: Alt + litera/cyfra a następnie Enter
- Google Chrome/Brave: Ctrl + Option + litera/cyfra
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Zespołu Informatyki - mejlowo it@lodzkibs.pl lub telefonicznie +48 509 959 377.
Obsługa skarg związanych z dostępnością cyfrową
Skargi prosimy kierować w sposób następujący:- W dowolnej placówce (pisemnie lub ustnie do protokołu) - lista placówek Banku jest zamieszczona na stronie internetowej pod adresem https://www.lodzkibs.pl/18,placowki-i-bankomaty,
- listownie na adres dowolnej placówki banku - adres podane w p.1
- na adres do e-doręczeń Łódzkiego Banku Spółdzielczego: AE:PL-68316-74151-WEHGR-21
- e-mailowo na adres sekretariat@lodzkibs.pl
podając:
- imię i nazwisko,
- adres do korespondencji, adres e-mail lub numer telefonu wraz ze wskazaniem preferowanego sposobu kontaktu,
oraz wskazując wymagania dostępności, które nie zostały spełnione.
Mamy ustawowy obowiązek rozpatrzyć skargę w terminie 30 dni od dnia otrzymania skargi a w szczególnie skomplikowanych przypadkach w terminie do 60 dni od dnia otrzymania skargi.
Masz także prawo złożenia zawiadomienia o niespełnianiu wskazanych wymagań dostępności Prezesowi Zarządu PFRON lub organowi nadzoru rynku tj. Rzecznikowi Finansowemu.
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Łódzki Bank Spółdzielczy udostępnia następujące aplikacje mobilne:
- Aplikację mobilną Łódzki BS Mobile:
- Aplikację mobilna Łódzki Bank Junior:
Dostępność architektoniczna
Placówki Łódzkiego Banku Spółdzielczego
- Wejście do budynków
Do budynków prowadzą główne wejścia, w wybranych lokalizacjach dostępne są pochylnie dla osób poruszających się na wózkach lub brak schodów. Wejścia nie są zabezpieczone bramkami. Drzwi jednoskrzydłowe lub dwuskrzydłowe otwierają się manualnie lub automatycznie. Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. - Winda i dostępność pięter
Dostępność do wszystkich kondygnacji w placówkach Banku jest ograniczona - żadna z placówek nie jest wyposażona windę. - Toalety
W wybranych lokalizacjach dostępne są toalety dla klientów, w placówkach Banku jest jedna toaleta przystosowana do osób niepełnosprawnych, pozostałe budynki nie posiadają toalet przystosowanych dla osób niepełnosprawnych. - Parkowanie
W wybranych lokalizacjach dostępne są parkingi przed budynkami - brak wyznaczonych miejsc dla osób niepełnosprawnych. - Wejście z psem asystującym
Do budynków i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym lub przewodnikiem. - Pętle indukcyjne
W budynkach nie ma zainstalowanej pętli indukcyjnej, a także brak oznaczeń w alfabecie Braille’a czy kontrastowych dla osób niewidomych. - Dostępność bankomatów i wpłatomatów
Łódzki Bank Spółdzielczy dba o dostępność swoich usług bankowych, w tym bankomatów i wpłatomatów, dla jak najszerszego kręgu klientów, w tym osób z niepełnosprawnościami. W ramach tej troski Klienci Banku mogą korzystać z własnej sieci urządzeń zlokalizowanych przy placówkach Banku jak również z bankomatów Spółdzielczej Grupy Bankowej oraz Grupy BPS. Urządzenia oferują szereg funkcji ułatwiających korzystanie z urządzeń, szczególnie dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Warto jednak pamiętać, że dostępność poszczególnych funkcji zależy od dostawcy danego urządzenia oraz miejsca jego zainstalowania. - Audio w bankomatach
W wybranych bankomatach dostępna jest funkcja głosowa, która komunikuje się z osobami niewidomymi lub słabowidzącymi za pomocą komunikatów głosowych pozwalając na samodzielne korzystanie z urządzenia. Głosowe instrukcje prowadzą użytkownika przez procesy takie jak wybór opcji, wpisywanie PIN-u czy pobieranie gotówki. - Wysoki kontrast ekranu i klawiszy
W niektórych bankomatach zastosowano wysoki kontrast klawiszy (np. białe cyfry na czarnym tle), co umożliwia łatwiejsze rozpoznawanie cyfr i funkcji przez osoby z problemami ze wzrokiem. Dodatkowo ekran może oferować możliwość zwiększenia kontrastu i powiększenia tekstu. - Bezdotykowa obsługa
Bankomaty umożliwiają również obsługę za pomocą technologii NFC (zbliżeniowej), co może ułatwić korzystanie z urządzenia osobom z ograniczoną sprawnością motoryczną lub wypłata za pomocą opcji Smart Karta w aplikacji mobilnej Łodzki BS Mobile, dostępnej wyłącznie dla klientów Łódzkiego Banku Spółdzielczego
Dzięki współpracy z dostawcami urządzeń, Łódzki Bank Spółdzielczy dąży do tego, aby korzystanie z bankomatów było jak najbardziej komfortowe i dostępne dla wszystkich klientów. - W Łódzkim Bank Spółdzielczym możesz skorzystać łącznie z 13 bankomatów i wpłatomatów z czytnikami NFC. Znajdują się w następujących lokalizacjach:
- II Oddział Łódź, ul. Żeromskiego 68 - bankomat
- I Oddział Łódź ul. Zgierska 75/77 - bankomat i wpłatomat
- Filia P1 Łódź, ul. Kurczaki 50 – bankomat
- Oddział Bełchatów ul. Piłsudskiego 14 – bankomat i wpłatomat
- Oddział Zelów ul. Kościuszki 44 – bankomat
- Oddział Stryków ul. Warszawka 29 – bankomat i wpłatomat
- Oddział Krośniewice ul. Toruńska 5 – wpłatomat
- Filia Dąbrowice ul. Sienkiewicza 6 – bankomat
- Fili Łanięta – bankomat
- Filia Ostrowy – bankomat
Problemy związane z działaniem i obsługą bankomatów lub wpłatomatów możesz zgłaszać bezpośrednio w placówce lub na dane kontaktowe placówki – wykaz znajduje się na stronie internetowej Łódzkiego Banku Spółdzielczego pod adresem https://www.lodzkibs.pl/18,placowki-i-bankomat
- Nasze zaangażowanie w dostępność
Chcemy, aby korzystanie z naszych usług było łatwe i dostępne dla wszystkich klientów, niezależnie od ich potrzeb. Wprowadzając te
udogodnienia, staramy się zapewnić jak największą wygodę oraz bezpieczeństwo dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności.
Jeśli masz pytania lub potrzebujesz pomocy przy korzystaniu z bankomatów, pracownicy Łódzkiego Banku Spółdzielczego są gotowi aby Ci pomóc. - Kontakt w przypadku problemów z dostępnością
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej lub jej elementów, prosimy o kontakt:- Zespół Informatyki
- Email: it@lodzkibs.pl
- Telefon: +48 509 959 377
- Można również składać wnioski o udostępnienie informacji w alternatywnych formach, takich jak odczytanie niedostępnego dokumentu, opisanie zawartości wideo lub inne potrzeby związane z dostępnością. Żądania te będą rozpatrywane zgodnie z przepisami prawa, a realizacja będzie miała miejsce nie później niż w ciągu 7 dni roboczych.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Łódzki Bank Spółdzielczy deklaruje, że istnieje możliwość skorzystania z:- opracowywania dokumentów bądź informacji nie zawierających informacji objętych tajemnicą bankową (w szczególności wzorów umów, regulaminów usług i promocji, taryf prowizji i opłat itp.), w formie dostosowanej dla osób ze szczególnymi potrzebami w rozumieniu Ustawy z dnia 19 lipca 2019 w formie nagrania audio, nagrania wideo zawierającego tłumaczenie na polski język migowy, wydruku dokumentów w języku Braille'a lub w innej formie uzgodnionej przez Strony.
- bieżącego tłumaczenia na polski język migowy,
pod warunkiem wcześniejszego zgłoszenia takiej potrzeby na minimum 7 dni przed jej realizacją.