Treść strony

Skargi

Informacja dotycząca zasad składania skarg na dostępność niektórych produktów i usług

Łódzki Bank Spółdzielczy, z siedzibą w Łodzi przy ul. Żeromskiego 68, 90 – 502 Łódź (dalej: „my”), przedstawia informację na temat zasad składania skarg na dostępność niektórych produktów i usług.

Jeżeli posiadasz zastrzeżenia do dostępności naszych produktów lub usług (w rozumieniu ustawy z dnia 26.04.2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze), to masz prawo złożyć skargę.

 Poniżej znajdziesz zasady i procedury dotyczące składania skargi na brak dostępności niektórych produktów i usług.

§ 1 Forma i miejsce złożenia skargi

  1. Skargę na brak dostępności niektórych naszych produktów i usług możesz złożyć:
    1. w dowolnej placówce banku (pisemnie lub ustnie do protokołu);
    2. listownie na adres dowolnej placówki banku albo przez skrzynkę elektroniczną: AE:PL-68316-74151-WEHGR-21
    3. e-mailem (adres na naszej stronie internetowej).
  2. Adresy placówek banku znajdziesz na naszej stronie internetowej: www.lodzkibs.pl

§ 2 Dane zawarte w skardze

  1. W pisemnej skardze umieść:
    1. swoje imię i nazwisko;
    2. adres korespondencyjny, adres e-mail lub numer telefonu;
    3. informację, jak możemy się z Tobą skontaktować;
    4. informację, jakiego produktu lub usługi dotyczy skarga;
    5. informację, jakiego wymagania dostępności nie spełniają produkt albo usługa;
    6. żądanie, abyśmy zapewnili spełnienie wymogu dostępności produktu lub usługi.
  2. W skardze możesz wskazać preferowany sposób, w jaki powinniśmy zapewnić spełnienie wymagania dostępności produktu lub usługi.
  3. Jeśli skarga nie zawiera informacji wskazanych w ust. 1, to pozostawimy ją bez rozpatrzenia.
  4. Jeżeli nie masz statusu konsumenta, a złożyłeś skargę, to poinformujemy Cię o odmowie rozpatrzenia skargi w terminie 30 dni. 
  5. Jeśli masz status konsumenta, ale skarga nie zawiera informacji wskazanych w ust. 1 powyżej, to poinformujemy Cię o:
    1. odmowie rozpatrzenia skargi z tego powodu, w terminie 30 dni.  
    2. o tym, że po złożeniu skargi zgodnie z wymogami zostanie ona przez nas rozpatrzona.
  6. Formularz skargi dostępny jest na naszej stronie internetowej.

§ 3 Terminy rozpatrzenia skargi

  1. Odpowiadamy na skargę dotyczącą braku dostępności świadczonych przez nas produktów i usług
    w ciągu 30 dni kalendarzowych od daty jej otrzymania.
  2. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, gdy nie możemy rozpatrzyć skargi i odpowiedzieć na nią w ciągu 30 dni kalendarzowych, wydłużamy ten czas do 60 dni kalendarzowych. 
  3. Jeśli nie możemy odpowiedzieć na skargę w terminie określonym w ust. 1, wówczas w ciągu 30 dni kalendarzowych od dnia otrzymania skargi:
    1. wyjaśniamy przyczynę opóźnienia;
    2. podajemy przewidywany termin odpowiedzi na skargę, który nie może być dłuższy niż wskazany w ust. 2.
  4. Wskazane w ust. 3 wyjaśnienia przekażemy w formie:
    1. pisemnej lub
    2. e-mailem (jeśli jako formę otrzymania odpowiedzi na skargę wskażesz odpowiedź drogą e-mailową).
  5. Aby zachować terminy odpowiedzi na skargę (ust. 1 i 2), wystarczy, że odpowiemy przed upływem tych terminów. W przypadku odpowiedzi na piśmie wystarczające jest nadanie jej w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu art. 3 pkt 13 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe.

§ 4 Odpowiedź na skargę

  1. Odpowiedź na skargę zawiera:
    1. informację o wyniku rozpatrzenia skargi;
    2. imię i nazwisko osoby upoważnionej przez nas do udzielenia odpowiedzi ze wskazaniem stanowiska służbowego; z zastrzeżeniem ust. 2 poniżej.
  2. Jeśli:
    1. nie uwzględniliśmy Twojej skargi – to odpowiedź na skargę zawiera uzasadnienie faktyczne i prawne;
    2. uwzględniliśmy Twoją skargę – to odpowiedź na skargę zawiera określenie terminu, w którym Twoje żądanie zawarte w skardze zostanie przez nas zrealizowane. Termin realizacji przez nas Twojego żądania nie może być dłuższy niż 6 miesięcy od dnia udzielenia odpowiedzi na skargę.
  3. Na skargę odpowiemy:
    1. na piśmie;
    2. na papierze firmowym; 
    3. przy użyciu czcionki Arial 12 pkt, (na Twoje żądanie użyjemy innej lub większej czcionki). 
  4. Na skargę odpowiadamy:
    1. listem poleconym na adres wskazany w skardze lub przez skrzynkę elektroniczną, z zastrzeżeniem pkt 2;
    2. e-mailem w formie podpisanego elektronicznie pliku pdf, zaszyfrowanego hasłem. Hasło do odczytania lub odsłuchania odpowiedzi wysyłamy na numer telefonu, który podasz nam w formularzu skargi.
  5. Gdy nie zgadzasz się ze stanowiskiem w odpowiedzi na skargę, możesz:
    1. odwołać się do Prezesa Zarządu Łódzkiego Banku Spółdzielczego; Poinformujemy Cię o sposobie i terminie wniesienia tego odwołania;
    2. złożyć zawiadomienie do Prezesa Zarządu PFRON (adres siedziby: al. Jana Pawła II 13, 00-828 Warszawa) o tym, że nasz produkt albo usługa nie spełnia wymagań dostępności (o zawiadomieniu mowa w art. 67 ustawy o dostępności).

Formularz skargi