Treść strony

Dyspozycja rozliczeń i godziny graniczne realizacji przelewów krajowych

KOMUNIKAT BANKU DLA KLIENTÓW

W Komunikacie używamy zwrotów typu „Ty”, „my”:

  1. jeśli piszemy w formie „Ty” (Twoje, Ciebie, itp.) - mamy na myśli Ciebie, jako naszego klienta.
  2. jeśli piszemy w formie „my” lub „Bank” – mamy na myśli Łódzki Bank Spółdzielczy.

 Komunikat udostępniamy na naszej stronie internetowej oraz w placówkach banku.

DYSPOZYCJE ROZLICZEŃ I GODZINY GRANICZNE REALIZACJI PRZELEWÓW KRAJOWYCH

  1. Dyspozycje przelewu na rachunek prowadzony przez nas oraz dyspozycje przelewu na rachunek w innym banku krajowym lub zagranicznym  możesz zlecić w naszych placówkach od poniedziałku do piątku w godzinach pracy placówek oraz w bankowości elektronicznej 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.
  2. Realizujemy Twoje bezgotówkowe dyspozycje rozliczeniowe w obrocie krajowym zlecone w naszych placówkach lub w systemie bankowości elektronicznej  oraz otrzymane z innych banków krajowych w terminach określonych w Tabeli „Godziny graniczne realizacji przelewów krajowych w PLN”.

    Godziny graniczne realizacji przelewów krajowych w PLN

    L.p. Rodzaj przelewu Placówka Banku System bankowości elektronicznej
    1. Przelew wewnętrzny w godzinach pracy placówki 24h/7dni
    2. Przelew międzybankowy wychodzący:  
    2.1. w systemie ELIXIR

    I sesja do godziny 7:10

    II sesja do godziny 11:15

    III sesja do godziny 13:45

    IV sesja do godziny 14:00

    2.2. w systemie SORBNET 8:00 - 14:00 8:00 - 14:00
    2.3. przelew natychmiastowy w systemie EXPRESS ELIXIR  w godzinach pracy placówki 24 h/7 dni
    2.4. przelew na telefon BLIK   24 h/7 dni
    3. Przelew przychodzący:
    3.1. w systemie ELIXIR

    I sesja do godziny 11:30

    II sesja do godziny 15:30

    III sesja do godziny 17:30
    3.2. w systemie SORBNET 8:00 - 16:00
    3.3. przelew natychmiastowy w systemie EXPRESS ELIXIR 24 h/7 dni
    3.4. przelew na telefon BLIK 24 h/7 dni
  3. Przelewy, które zlecisz w godzinach granicznych w dni robocze Banku zaksięgujemy na Twoim rachunku i przekażemy na rachunek odbiorcy w bieżącym dniu roboczym.
  4. Przelewy, które zlecisz w dni robocze Banku po godzinach granicznych, zaksięgujemy na Twoim rachunku w bieżącym dniu roboczym i przekażemy na rachunek odbiorcy w najbliższym dniu roboczym.
  5. Przelewy, które zlecisz w dni nie będące dniami roboczymi Banku zaksięgujemy na Twoim rachunku i przekażemy na rachunek odbiorcy w najbliższym dniu roboczym.
  6. Przelewy natychmiastowe zlecane przez Ciebie w systemie EXPRESS ELIXIR oraz przelewy na telefon BLIK na rachunki bankowe prowadzone w innych bankach krajowych przekazujemy do banku odbiorcy 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.

 WAŻNE ELEMENTY POLECENIA PRZELEWU

  1. Uznanie / obciążenie Twojego rachunku nastąpi w dniu otrzymania przez nas kompletnych i prawidłowych danych w poleceniu przelewu.
  2. Kompletne i prawidłowe dane w poleceniu przelewu wewnętrznego, polecenia przelewy wychodzącego do innego banku oraz polecenia przelewu otrzymanego z innego banku winno zawierać następujące elementy:
    • nazwa odbiorcy – imię i nazwisko (osoba fizyczna) lub nazwa (firma, spółka itd.) odbiorcy przelewu,
    • nazwa odbiorcy cd. – ciąg dalszy pola „nazwa odbiorcy”; dodatkowe pola na wpisanie posiadanych danych odbiorcy, tj. adres,
    • nr rachunku odbiorcy – miejsce na podanie numeru konta bankowego odbiorcy, na które mają trafić przelewane środki,
    • nr rachunku zleceniodawcy – miejsce na numer rachunku bankowego zleceniodawcy przelewu,
    • nr rachunku zleceniodawcy cd. – tak jak w przypadku „nazwy odbiorcy”; dodatkowe pola do wykorzystania w razie potrzeby przy wpisywaniu nr rachunku zleceniodawcy,
    • kwota – pole na wpisanie kwoty przelewanych środków,
    • tytułem – miejsce na wpisanie tytułu przelewu (np. „Nr faktury: FV99999”),
    • tytułem cd. – pole do wykorzystania w przypadku braku miejsca w polu „tytułem”,
    • pieczęć, data i podpis zleceniodawcy – tu należy podać datę zlecenia przelewu oraz umieścić swój podpis i pieczęć (jeśli osoba zlecająca takową posiada).
  3. Ważne jest aby wprowadzone przez Ciebie dane w poleceniu przelewu były prawdziwe, jednoznaczne i zrozumiałe.
  4. Jeżeli przelew nie zawiera danych w polu „nazwa odbiorcy” lub są one fałszywe (nazwa odbiorcy niezgodna z danymi posiadacza nr rachunku odbiorcy) zostanie odrzucony lub wstrzymany do wyjaśnienia, podobnie bank postąpi w przypadku wpisania w pole odbiorcy danych, które powinny być wpisane w tytule przelewu np. za śmieci, podatek, itd.
  5. Dane wpisane w polu „tytuł” nie przenosimy do pola „dane odbiorcy”.
  6. Pamiętaj, że tytuł  przelewu powinien być konkretny i odzwierciedlać rzeczywistość (np. faktura nr xx, opłata za wywóz nieczystości).
  7. Unikaj tytułów ogólnych tj. „przelew”, „środki” oraz tytułów żartobliwych.

/ Zarząd Łódzkiego Banku Spółdzielczego /