Treść strony
KOMUNIKAT BANKU DLA KLIENTÓW
W Komunikacie używamy zwrotów typu „Ty”, „my”:
- jeśli piszemy w formie „Ty” (Twoje, Ciebie, itp.) - mamy na myśli Ciebie, jako naszego klienta.
- jeśli piszemy w formie „my” lub „Bank” – mamy na myśli Łódzki Bank Spółdzielczy.
Komunikat udostępniamy na naszej stronie internetowej oraz w placówkach banku.
DYSPOZYCJE ROZLICZEŃ I GODZINY GRANICZNE REALIZACJI PRZELEWÓW KRAJOWYCH
- Dyspozycje przelewu na rachunek prowadzony przez nas oraz dyspozycje przelewu na rachunek w innym banku krajowym lub zagranicznym możesz zlecić w naszych placówkach od poniedziałku do piątku w godzinach pracy placówek oraz w bankowości elektronicznej 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.
- Realizujemy Twoje bezgotówkowe dyspozycje rozliczeniowe w obrocie krajowym zlecone w naszych placówkach lub w systemie bankowości elektronicznej oraz otrzymane z innych banków krajowych w terminach określonych w Tabeli „Godziny graniczne realizacji przelewów krajowych w PLN”.
Godziny graniczne realizacji przelewów krajowych w PLN
L.p. Rodzaj przelewu Placówka Banku System bankowości elektronicznej 1. Przelew wewnętrzny w godzinach pracy placówki 24h/7dni 2. Przelew międzybankowy wychodzący: 2.1. w systemie ELIXIR I sesja do godziny 7:10
II sesja do godziny 11:15
III sesja do godziny 13:45
IV sesja do godziny 14:00
2.2. w systemie SORBNET 8:00 - 14:00 8:00 - 14:00 2.3. przelew natychmiastowy w systemie EXPRESS ELIXIR w godzinach pracy placówki 24 h/7 dni 2.4. przelew na telefon BLIK 24 h/7 dni 3. Przelew przychodzący: 3.1. w systemie ELIXIR I sesja do godziny 11:30
II sesja do godziny 15:30
III sesja do godziny 17:303.2. w systemie SORBNET 8:00 - 16:00 3.3. przelew natychmiastowy w systemie EXPRESS ELIXIR 24 h/7 dni 3.4. przelew na telefon BLIK 24 h/7 dni - Przelewy, które zlecisz w godzinach granicznych w dni robocze Banku zaksięgujemy na Twoim rachunku i przekażemy na rachunek odbiorcy w bieżącym dniu roboczym.
- Przelewy, które zlecisz w dni robocze Banku po godzinach granicznych, zaksięgujemy na Twoim rachunku w bieżącym dniu roboczym i przekażemy na rachunek odbiorcy w najbliższym dniu roboczym.
- Przelewy, które zlecisz w dni nie będące dniami roboczymi Banku zaksięgujemy na Twoim rachunku i przekażemy na rachunek odbiorcy w najbliższym dniu roboczym.
- Przelewy natychmiastowe zlecane przez Ciebie w systemie EXPRESS ELIXIR oraz przelewy na telefon BLIK na rachunki bankowe prowadzone w innych bankach krajowych przekazujemy do banku odbiorcy 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.
WAŻNE ELEMENTY POLECENIA PRZELEWU
- Uznanie / obciążenie Twojego rachunku nastąpi w dniu otrzymania przez nas kompletnych i prawidłowych danych w poleceniu przelewu.
- Kompletne i prawidłowe dane w poleceniu przelewu wewnętrznego, polecenia przelewy wychodzącego do innego banku oraz polecenia przelewu otrzymanego z innego banku winno zawierać następujące elementy:
- nazwa odbiorcy – imię i nazwisko (osoba fizyczna) lub nazwa (firma, spółka itd.) odbiorcy przelewu,
- nazwa odbiorcy cd. – ciąg dalszy pola „nazwa odbiorcy”; dodatkowe pola na wpisanie posiadanych danych odbiorcy, tj. adres,
- nr rachunku odbiorcy – miejsce na podanie numeru konta bankowego odbiorcy, na które mają trafić przelewane środki,
- nr rachunku zleceniodawcy – miejsce na numer rachunku bankowego zleceniodawcy przelewu,
- nr rachunku zleceniodawcy cd. – tak jak w przypadku „nazwy odbiorcy”; dodatkowe pola do wykorzystania w razie potrzeby przy wpisywaniu nr rachunku zleceniodawcy,
- kwota – pole na wpisanie kwoty przelewanych środków,
- tytułem – miejsce na wpisanie tytułu przelewu (np. „Nr faktury: FV99999”),
- tytułem cd. – pole do wykorzystania w przypadku braku miejsca w polu „tytułem”,
- pieczęć, data i podpis zleceniodawcy – tu należy podać datę zlecenia przelewu oraz umieścić swój podpis i pieczęć (jeśli osoba zlecająca takową posiada).
- Ważne jest aby wprowadzone przez Ciebie dane w poleceniu przelewu były prawdziwe, jednoznaczne i zrozumiałe.
- Jeżeli przelew nie zawiera danych w polu „nazwa odbiorcy” lub są one fałszywe (nazwa odbiorcy niezgodna z danymi posiadacza nr rachunku odbiorcy) zostanie odrzucony lub wstrzymany do wyjaśnienia, podobnie bank postąpi w przypadku wpisania w pole odbiorcy danych, które powinny być wpisane w tytule przelewu np. za śmieci, podatek, itd.
- Dane wpisane w polu „tytuł” nie przenosimy do pola „dane odbiorcy”.
- Pamiętaj, że tytuł przelewu powinien być konkretny i odzwierciedlać rzeczywistość (np. faktura nr xx, opłata za wywóz nieczystości).
- Unikaj tytułów ogólnych tj. „przelew”, „środki” oraz tytułów żartobliwych.
/ Zarząd Łódzkiego Banku Spółdzielczego /